Nieuws

Citytrip Pivo's

Maandag 6 augustus 2018

Vandaag ben ik vroeg opgestaan omdat we met de Pivo's op zomerkamp gaan, daar heb ik heel veel zin in. Toen we op het vliegveld kwamen, werd ik er zoals altijd weer uit gehaald omdat ze me altijd willen controleren en toen wou Sander een foto maken maar dat mocht niet en kreeg hij meer aandacht van de beveiliging dan ik, dat was grappig. Toen we op in Bratislava aan kwamen moesten we eerst met de bus en toen met nog een bus en toen nog een stukje lopen naar ons hostel en toen we onze kamer met airco en dakterras hadden gezien gingen we naar de supermarkt, daar zagen we drinken dat Pivo heette en dat vonden we zo leuk dat we dat hebben mee genomen. Na het eten hebben we Pivo geprobeerd, dit was erg lekker en het werd heel erg gezellig die avond. Groeten jeroen

Dinsdag 7 augustus 2018

De tweede dag begonnen we nog met frisse moed. Gesplitst ging de groep de cultuur van de stad ontdekken. De een ging naar een free tour en de ander het winkelcentrum onveilig maken. Tegen de avond hebben Jeroen en Elco ons eten gekookt. Na een goed gevulde maag hebben we de rest van de dag doorgebracht op het balkon. Het speet de vrouw van de receptie om ons plezier te onderbreken, maar onze onderburen schenen de karaoke niet zo te waarderen. Groeten Marit

Woensdag 8 augustus 2018

Op dag 3 gingen we met de lijnbus naar het kasteel (ruïne) van Devín. Wel was het even zoeken waar we halte 6 konden vinden met behulp van een ‘local’ is dit gelukt. Jeroen probeerde als ‘Art Teacher’ gratis naar binnen te komen zoals hij de dag ervoor ook heeft gedaan bij het museum echter mislukte dit deze keer. Gelukkig was onze ‘Art Teacher’ al eerder op deze plek geweest en liet ons als eerste ‘H**ny Donkey’ zien. We keken verbaast op toen we aan het einde van de tour aangesproken werden op onze ‘dresscode’ waar we onze T-shirt als bandana op hadden. Groeten Nick

Donderdag 9 augustus 2018

We zijn vroeg opgestaan om een dagje naar de Wenen te gaan, wat slechts een uurtje met de bus vanaf Bratislava ligt. Nadat we om een enorme bouwput heen waren gelopen zijn we in de luxe bus die kant op gegaan. In Wenen zijn we een beetje gaan rond sjokken in de enorme stad met ongeveer alleen maar historische gebouwen. Elco en ik hebben nog even rond gekeken in een vlindertuin daar, maar daar snel weggegaan omdat het toch best warm was daar. Vervolgens zijn we naar een zijtak van de Donau gelopen om een beetje pootje te baden, waar Jeroen de kans kreeg om een van zijn kunstwerken neer te spuiten. Daarna hebben we een biertje op het terras genuttigd, en waren we weer onderweg naar Bratislava met de bus. In Bratislava hebben we nog een lekkere avondmaaltijd genuttigd bij een lokaal restaurant, en hebben we nog de nodige Pivo’s gezien. Groetjes Niels

Vrijdag 10 augustus 2018

Dit was helaas onze laatste dag in Bratislava. Vandaag ben ik samen met nick en marit naar het oorlogmonument geweest, dat op het hoogste punt in de stad lag. Toen we daar een uurtje waren geweest zijn we doorgelopen naar het park waar we afgesproken hadden met niels om samen wat te gaan eten. We zijn toen naar een pizzaria gegaan. We hebben er uiteindelijk niks gegeten omdat het eten te lang duurde. Daarna hebben we de bus gepakt naar het hotel, onze spullen gepakt en zijn naar het vliegveld gegaan. Naar verbazing zat onze vlucht nog best vol en was de rest van de terugreis goed verlopen. Groeten Elco