Ouderbetrokkenheid

Vrijwilligers

Wij zijn altijd op zoek naar meer vrijwilligers. Kijk voor de actuele vacatures op de vrijwilligerspagina.

Ondersteuning

Via de e-mail (info@scoutingzetten.nl) kun jij je aanmelden voor een klusje voor onze scoutinggroep.
Of je liever even komt schoonmaken, een klusje uitvoert of ons liever komt helpen tijdens een activiteit. Je kunt zelf kiezen en zelf bepalen wanneer (op vaste momenten).

Wanneer is je hulp nodig?

Naast de regelmatig terugkerende klussen die gedaan kunnen worden, zijn er ook momenten dat je hulp hard nodig is.

• Oud-papier ophalen (elke tweede zaterdag van de maand, één of meerdere keren per jaar
  • Klussen in of rond de blokhut (op afroep)
  • Schoonmaken van de blokhut (de zaterdag vóór het zomerkamp)
  • Leiding (incidenteel en structureel)
  • Boodschappen en sponsoring voor een kamp
  • Algemeen bestuurslid

Waarom doen we dit?

Scouting Zetten wordt volledig gerund door vrijwilligers.
Ook de opkomsten worden door onze speltakleid(st)ers in hun vrije tijd voorbereidt en uitgevoerd. Dit kost ze wekelijks veel tijd en energie, maar doen dit met veel plezier en nog meer enthousiasme! Maar het vergt veel van ze; we mogen dit niet onderschatten!

Vandaar dat we jouw hulp, als ouder/verzorger van een SZ-lid, nodig hebben om andere noodzakelijke klussen of activiteiten. Denk bijvoorbeeld aan oud-papier ophalen, schoonmaken, klussen, loten verkopen, hulp bij intensieve programma’s, enz. Door deze hulp kunnen we voorkomen dat we bedrijven moeten inhuren om deze klussen alsnog uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan een schoonmaakbedrijf of klusbedrijf.

De besparing in kosten zorgt ervoor dat we de contributie laag kunnen blijven houden.
Dit willen we in de toekomst graag zo houden!

We verwachten hierbij jouw hulp en verantwoordelijkheid.

Doordat iedereen meehelpt, gaat het per persoon slechts om een geringe inspanning.
Vele handen maken immers licht werk!

Voor welke klus of activiteit kun je je opgeven?

• Oud-papier lopen
  • Klussen in en rond de blokhut
  • Schoonmaken van de blokhut
  • Leiding (incidenteel en structureel)