Gezocht: Algemeen bestuurslid

Als algemeen bestuurslid, en bij grote voorkeur als ouder/verzorger van een van onze leden,  ga jij aan de slag met onze vrijwilligers van onze stichting en vereniging om een uitdagende scouting omgeving te creëren voor onze (jeugd)leden. Je werkt vooral op de achtergrond om de stichting te ondersteunen.  Hier komt natuurlijk veel bij kijken, waardoor deze (vrijwillige) functie erg leerzaam en uitdagend kan zijn. Zo wordt je kennis op de volgende vlakken sterk verbreed: projectmanagement, sociale kennis van mensen, aansturen van vrijwilligers, inlevingsvermogen in de kinderwereld en nog vele andere gebieden. Scouting bij Scouting Zetten is dé manier om jezelf veder te ontwikkelen!

De taken van een bestuurslid:

• Je bent lid van het bestuur van de groep of stichting.
  • Maken en bewaken van planning en uitvoering.
  • Je helpt mee beleid- en werkplannen op te zetten en aan het opstellen van begrotingen en het vaststellen van budgetten.
  • Daarnaast ben je als ouder/verzorger ook onze oren en ogen en aanspreekpunt voor andere ouders en weet je wat er bij andere ouders leeft.

Dit samen met onze vrijwilligers die hier al mee bezig zijn.

Wij zoeken iemand die:

• Redelijke kennis van Scouting heeft of bereid is om dit te leren.
  • Beschikt over goede bestuurlijke, communicatieve en organisatorische vaardigheden.
  • In staat is om vrijwilligers te coördineren, te inspireren, en te activeren.
  • Creatief is; komt met oorspronkelijke en originele ideeën en oplossingen.
  • Voor wie probleemloos een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aangevraagd kan worden.

Taakbelasting:

• De zes keer per jaar is een avond bestuursvergadering van de beheersstichting. Vier keer per jaar, meestal op zaterdag tussen de middag, is er een groepsraad van de vereniging.
  • Afhankelijk van de taak binnen het bestuur gemiddeld een paar uur per week

Wat bieden wij:

• Een super vereniging waar gezelligheid voorop staat.

Voor meer informatie of herken jij je in deze functie of ken jij iemand die in deze functie geïnteresseerd zou kunnen zijn? Neem dan snel contact op met het bestuur via de e-mail.