Gezocht: speltakleiding

Georganiseerd kattenkwaad! Scouting is in teamverband kinderen leren samenwerken door sport & spel, buitenspelen, knutselen, kampvuur, kamperen, tochtje lopen en pionieren. Als leiding bij Scouting krijg je de kans je te ontwikkelen en ontplooien, maar vooral veel plezier te hebben in alle stoere en spannende activiteiten die jullie samen organiseren. Als leiding van een speltak vorm je, met je teamleden en de jongeren, de basis van onze scouting vereniging. De inzet van het leidingteam staat borg voor een leuke vrijetijdsbesteding met toegevoegde waarde; ontwikkeling van persoon en competenties. Dit geldt zowel voor de kinderen als voor jezelf!

De taken van onze leiding:

• Je creëert een omgeving waar kinderen en jongeren het spel van scouting kunnen spelen.
  • Maken en bewaken van planning en uitvoering.
  • Bedenken van programma voor de volgende maanden.
  • Voorbereiden programma.
  • Uitvoeren programma.
  • Kinderen helpen zichzelf te ontwikkelen.
  • Redelijke kennis van Scouting heeft of bereidt is om dit te leren.
  • Beschikt over goede communicatieve en organisatorische vaardigheden.
  • In staat is zich in te leven in de kinderen en jongeren wereld.
  • Creatief is; komt met originele ideeën en oplossingen.
  • Voor wie probleemloos een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aangevraagd kan worden.
  • Enthousiast en flexibel is.
  • Verantwoordelijkheidsgevoel heeft en bereidt is om samen te werken.

Begeleiding:

Je wordt niet zo maar in het diepe gegooid. Allereerst word je begeleid door het team, door het geven van tips & tricks over het leidinggeven. Vanuit de groep is er een groepsbegeleider. Die houdt toezicht op hoe het gaat binnen verschillende teams en of er mensen zijn die hulp nodig hebben. We zijn bezig met het opzetten van een opleidingstraject binnen de groep en je neemt deel aan een training van Scouting Nederland waarmee je je leidingbevoegdheid haalt.

Taakbelasting:

• Elke zaterdag (m.u.v. vakanties) is er een opkomst (bijeenkomst) van ± 3 uur.
  • Overleggen met je team voor de voorbereiding en voortgang van het programma, ±4 uur in de maand.
  • Twee weekendkampen per jaar (2 dagen, 1 nacht) en een gaaf zomerkamp (8 dagen, 7 nachten).
  • Vier keer per jaar is er een groepsraad van de vereniging, meestal op zaterdag tussen de middag.

Wat bieden wij:

• Een super vereniging waar gezelligheid voorop staat.
  • Vele leuke groepsactiviteiten